از شبکه های اجتماعیفیسبوک

حکم تجلیل از میلادالنبی صلی الله علیه وسلم !!!

تجلیل وجشن گرفتن از میلادالنبی صلی الله علیه وسلم ، یک عمل بدعت بوده وجای در دین مقدس اسلام ندارد .

چرا که این عمل در عصر رسول الله علیه السلام و عصر صحابه و عصر تابعین وجود نداشته است .
بلکه این تجلیل ها وجشن های میلادالنبی صلی الله علیه وسلم ، بعد از قرون مفضله ( خیرالقرون ) بوجود آمده است .

و پرواضح است که رسول الله علیه السلام دین را برای ما کامل رسانده اند و چیزی را از ما کتمان ننموده اند ، اما ما چنین جشن وتجلیلی را در سنت صحیح رسول الله علیه السلام سراغ نداریم .

و صحابه از ما به رسول الله علیه السلام محبت بیشتری داشتند ، اما در هیچ روایتی صحیح ثابت نیست که صحابه میلاد پیامبر علیه السلام را ، جشن گرفته باشند و یا هم تجلیل کرده باشند .

ونیز از ائمهء اربعه ( امام های بزرگوار ، ابوحنیفه ، مالک ، شافعی واحمد رحمهم الله ) جشن گرفتن وتجلیل ، ثابت نیست .

پس با این وجود ما از کدام یکی از اینها ( پیامبر علیه السلام ، صحابه رضوان الله علیهم اجمعین ، تابعین ، تبع تابعین و ائمه رحمهم الله ) عالم تر و فهمیده تر به دین هستیم ؟ ویا ازآنها نسبت به رسول الله محبت بیشتری داریم ؟

بهترین تجلیل از میلاد رسول الله علیه السلام همانا اتباع وپیروی از ایشان میباشد :

« قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ » . ( سوره آل عمران آيه 31 )
ترجمه : بگو : اگر خدا را دوست مي داريد ، از من پيروي كنيد تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشايد ، و خداوند آمرزنده مهربان است .

ونیز باید بگویم که : در مورد تاریخ دقیق سال ، ماه و روز تولد رسول الله علیه السلام در میان علماء و مؤرخین اختلاف شدیدی وجود دارد ، فقط در اینکه در روز دوشنبه متولد شده اند درمیان علماء اتفاق است ، چراکه با حدیث صحیح ثابت شده است ، اما اینکه در کدام سال ؟ کدام ماه ؟ و چندم ماه ؟ میباشد ؟ مورد اختلاف میباشد .

والله اعلم بالصواب

منبع : فیسبوک عبدالرحمن فاتح

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید