از شبکه های اجتماعیفیسبوک

حکم تجلیل از میلادالنبی صلی الله علیه وسلم !!!

تجلیل وجشن گرفتن از میلادالنبی صلی الله علیه وسلم ، یک عمل بدعت بوده وجای در دین مقدس اسلام ندارد .

چرا که این عمل در عصر رسول الله علیه السلام و عصر صحابه و عصر تابعین وجود نداشته است .
بلکه این تجلیل ها وجشن های میلادالنبی صلی الله علیه وسلم ، بعد از قرون مفضله ( خیرالقرون ) بوجود آمده است .

و پرواضح است که رسول الله علیه السلام دین را برای ما کامل رسانده اند و چیزی را از ما کتمان ننموده اند ، اما ما چنین جشن وتجلیلی را در سنت صحیح رسول الله علیه السلام سراغ نداریم .

و صحابه از ما به رسول الله علیه السلام محبت بیشتری داشتند ، اما در هیچ روایتی صحیح ثابت نیست که صحابه میلاد پیامبر علیه السلام را ، جشن گرفته باشند و یا هم تجلیل کرده باشند .

ونیز از ائمهء اربعه ( امام های بزرگوار ، ابوحنیفه ، مالک ، شافعی واحمد رحمهم الله ) جشن گرفتن وتجلیل ، ثابت نیست .

پس با این وجود ما از کدام یکی از اینها ( پیامبر علیه السلام ، صحابه رضوان الله علیهم اجمعین ، تابعین ، تبع تابعین و ائمه رحمهم الله ) عالم تر و فهمیده تر به دین هستیم ؟ ویا ازآنها نسبت به رسول الله محبت بیشتری داریم ؟

بهترین تجلیل از میلاد رسول الله علیه السلام همانا اتباع وپیروی از ایشان میباشد :

« قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ » . ( سوره آل عمران آيه 31 )
ترجمه : بگو : اگر خدا را دوست مي داريد ، از من پيروي كنيد تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشايد ، و خداوند آمرزنده مهربان است .

ونیز باید بگویم که : در مورد تاریخ دقیق سال ، ماه و روز تولد رسول الله علیه السلام در میان علماء و مؤرخین اختلاف شدیدی وجود دارد ، فقط در اینکه در روز دوشنبه متولد شده اند درمیان علماء اتفاق است ، چراکه با حدیث صحیح ثابت شده است ، اما اینکه در کدام سال ؟ کدام ماه ؟ و چندم ماه ؟ میباشد ؟ مورد اختلاف میباشد .

والله اعلم بالصواب

منبع : فیسبوک عبدالرحمن فاتح

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید