جامعهزن

چرا حجاب ؟

[fusion_text]حکم حجاب برای زن مسلمان یک دستور دینی و شرعی است، البته آن به ذات خود مقصود نیست، بلکه تدبیریست جهت نجات از یک مرض مهلک و بسیار خطرناک که برای هر فرد مسلمان زهر قاتلی به شمار می‌رود، و اثرات سوء آن منجر به تباهی و هلاکت اقوام و ملل می‌گردد، این علت مهلک را قرآن کریم به فحشاء تعبیر نموده که در اصطلاح به بی‌حیائی، بی‌غیرتی، برهنگی و بی‌عفتی معروف است و بدون شک این باعث هلاکت و نابودی اقوام خواهد گردید.
حجاب،‌ طاعت الله متعال و رسول کریمص است:
الله متعال اطاعت از خود و رسولش را بر زن و مرد واجب گردانده است آنجا كه می‌فرماید:

«وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا». [الأحزاب: 36]

«و هیچ مرد و زن مؤمنی در کاری که الله و پیغمبرش (در آن) داوری کرده باشند اختیاری از خود ندارند و کسی که از الله و پیامبرش نافرمانی کند در گمراهی آشکاری گرفتار آمده است».
الله متعال زنان را به حجاب امر نموده است طوریکه می‌فرماید:

«وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ». النور/31 «و به زنان مؤمن بگو: چشمان خود را (از نامحرمان) فرو بگيرند، و پاكدامني كنند و از زينت خود مگر آنچه از آن كه آشكار است. آشكار نكنند، و بايد روسري هايشان را بر گريبانهايشان فرو گذارند».
و در موضع دیگر نیز به آنان دستور می دهد: «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى». الاحزاب/33. «و در خانه‌های خود بمانید و همچون جاهلیت پیشین درمیان مردم ظاهر نشوید و خودنمایی نکنید».[/fusion_text][fusion_separator style_type=”double solid” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””/] [fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_youtube id=”https://www.youtube.com/watch?v=NzqlIAiIpF0″ width=”700″ height=”400″ autoplay=”no” api_params=”” class=””/] [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” margin_top=”” margin_bottom=”” background_color=”rgba(255,255,255,0)”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_separator style_type=”single solid” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””/] [fusion_text]و به مردان دستور می دهد که: «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ». الاحزاب/53. «و چون از زنان پیامبر چیزی خواستید از پس پرده از ایشان بخواهید».
و به پیامبرص دستور می دهد تا به همسران و زنان مسلمانان بگوید که روسر یا چادر هایشان را بر خود بکشند:

«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ». الاحزاب/59. «ای پیامبر! به زنانت و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسری‌هایشان را بر خود فرو پوشند».
و رسول گرامی به زنان بی حجاب که باعث فتنه و فحشا در جامعه اسلامی می شوند این مژدۀ خطرناک را داده است:

«دو گروه اهل دوزخ هستند و من آن دو گروه را ندیده ام: مردمی که تازیانه هایی همانند دم های گاو به همراه دارند که مردم را به وسیله آن می زنند؛ و زنانی که لباس پوشیده اند اما برهنه اند، سر و سینه، دست ها و پاهایشان پیداست، از دین بیرون رفته و زنان دیگر را هم از دین و حیا بیرون می برند و سرهایشان مانند کوهان خمیده شترهای قوی و دو کاهانه است، داخل بهشت نمی شوند و بوی بهشت را نمی بویند با این که بوی بهشت از مسافت طولانی به مشام می رسد». صحیح مسلم (2128).
پس زن دانا و با شخصیت از آن چه که باعث جلب توجه و طمع مردان می شود و در نتیجه مایه لعنت او و وارد شدن به دوزخ می شود، خود داری می کند و خود را به زیور حیاء و عفت آراسته می سازد که موجب رحمت الله بر او می شود.
بي‌حجابي كار شياطين است:
نگاهی به ماجرای آدم و حوا به ما نشان می‌دهد كه ابلیس،‌ این دشمن الله، چه علاقه زیادی دارد تا عورات را آشكار سازد،‌ پرده‌های حجاب را پاره كند و به فساد و فحشاء دامن زند. می‌توان گفت كه هدف اساسی ابلیس،‌ پرده‌دری و بی‌حجابی است.‌ الله تعالی می‌فرماید:

«يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا». الاعراف/27. «ای فرزندان آدم! شیطان شما را فریب ندهد، همانگونه که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را بیرون آورد، تا عورتشان را به آنها نشان دهد».
پس ابلیس، مؤسس و بنیانگذار دعوت به بی‌حجابی و لختی است و رهبر كسانی است كه حركت به اصطلاح «آزادی زن» را رهبری می‌كنند. و در واقع، رهبر و پیشوای همه كسانی است كه از او پیروی كرده و از دستورات الله واحد سرپیچی می‌كنند به ویژه پیشوای آن زنان بی‌حجابی است كه با بی‌حجابی خود، مسلمانان را آزار می‌دهند و جوانان‌شان را به فتنه و فساد می‌كشند.[/fusion_text]

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید