چرا حجاب ؟

[fusion_text]حکم حجاب برای زن مسلمان یک دستور دینی و شرعی است، البته آن به ذات خود مقصود نیست، بلکه تدبیریست جهت نجات از یک مرض مهلک و بسیار خطرناک که برای هر فرد مسلمان زهر قاتلی به شمار می‌رود، و اثرات سوء آن منجر به تباهی و هلاکت اقوام و ملل می‌گردد، این علت مهلک را قرآن کریم به فحشاء تعبیر نموده که در اصطلاح به بی‌حیائی، بی‌غیرتی، برهنگی و بی‌عفتی معروف است و بدون شک این باعث هلاکت و نابودی اقوام خواهد گردید.
حجاب،‌ طاعت الله متعال و رسول کریمص است:
الله متعال اطاعت از خود و رسولش را بر زن و مرد واجب گردانده است آنجا كه می‌فرماید:

«وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا». [الأحزاب: 36]

«و هیچ مرد و زن مؤمنی در کاری که الله و پیغمبرش (در آن) داوری کرده باشند اختیاری از خود ندارند و کسی که از الله و پیامبرش نافرمانی کند در گمراهی آشکاری گرفتار آمده است».
الله متعال زنان را به حجاب امر نموده است طوریکه می‌فرماید:

«وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ». النور/31 «و به زنان مؤمن بگو: چشمان خود را (از نامحرمان) فرو بگيرند، و پاكدامني كنند و از زينت خود مگر آنچه از آن كه آشكار است. آشكار نكنند، و بايد روسري هايشان را بر گريبانهايشان فرو گذارند».
و در موضع دیگر نیز به آنان دستور می دهد: «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى». الاحزاب/33. «و در خانه‌های خود بمانید و همچون جاهلیت پیشین درمیان مردم ظاهر نشوید و خودنمایی نکنید».[/fusion_text][fusion_separator style_type=”double solid” top_margin=”” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””/] [fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_youtube id=”https://www.youtube.com/watch?v=NzqlIAiIpF0″ width=”700″ height=”400″ autoplay=”no” api_params=”” class=””/] [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” margin_top=”” margin_bottom=”” background_color=”rgba(255,255,255,0)”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_separator style_type=”single solid” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””/] [fusion_text]و به مردان دستور می دهد که: «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ». الاحزاب/53. «و چون از زنان پیامبر چیزی خواستید از پس پرده از ایشان بخواهید».
و به پیامبرص دستور می دهد تا به همسران و زنان مسلمانان بگوید که روسر یا چادر هایشان را بر خود بکشند:

«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ». الاحزاب/59. «ای پیامبر! به زنانت و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسری‌هایشان را بر خود فرو پوشند».
و رسول گرامی به زنان بی حجاب که باعث فتنه و فحشا در جامعه اسلامی می شوند این مژدۀ خطرناک را داده است:

«دو گروه اهل دوزخ هستند و من آن دو گروه را ندیده ام: مردمی که تازیانه هایی همانند دم های گاو به همراه دارند که مردم را به وسیله آن می زنند؛ و زنانی که لباس پوشیده اند اما برهنه اند، سر و سینه، دست ها و پاهایشان پیداست، از دین بیرون رفته و زنان دیگر را هم از دین و حیا بیرون می برند و سرهایشان مانند کوهان خمیده شترهای قوی و دو کاهانه است، داخل بهشت نمی شوند و بوی بهشت را نمی بویند با این که بوی بهشت از مسافت طولانی به مشام می رسد». صحیح مسلم (2128).
پس زن دانا و با شخصیت از آن چه که باعث جلب توجه و طمع مردان می شود و در نتیجه مایه لعنت او و وارد شدن به دوزخ می شود، خود داری می کند و خود را به زیور حیاء و عفت آراسته می سازد که موجب رحمت الله بر او می شود.
بي‌حجابي كار شياطين است:
نگاهی به ماجرای آدم و حوا به ما نشان می‌دهد كه ابلیس،‌ این دشمن الله، چه علاقه زیادی دارد تا عورات را آشكار سازد،‌ پرده‌های حجاب را پاره كند و به فساد و فحشاء دامن زند. می‌توان گفت كه هدف اساسی ابلیس،‌ پرده‌دری و بی‌حجابی است.‌ الله تعالی می‌فرماید:

«يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا». الاعراف/27. «ای فرزندان آدم! شیطان شما را فریب ندهد، همانگونه که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را بیرون آورد، تا عورتشان را به آنها نشان دهد».
پس ابلیس، مؤسس و بنیانگذار دعوت به بی‌حجابی و لختی است و رهبر كسانی است كه حركت به اصطلاح «آزادی زن» را رهبری می‌كنند. و در واقع، رهبر و پیشوای همه كسانی است كه از او پیروی كرده و از دستورات الله واحد سرپیچی می‌كنند به ویژه پیشوای آن زنان بی‌حجابی است كه با بی‌حجابی خود، مسلمانان را آزار می‌دهند و جوانان‌شان را به فتنه و فساد می‌كشند.[/fusion_text]

خروج از نسخه موبایل