زندگی

خیانت پدر به فرزند

[fusion_text]نماز ستون و پایۀ بنیادی دین اسلام و مرز فاصل بین کفر و ایمان و تشخیص دهندۀ منافق از مسلمان است. از اینرو اولین پرسش بنده در آخرت از نمازش خواهد بود.
بر هیچ رکنی از ارکان دین تأکید صورت نگرفته چنانکه بر ادای نماز در جماعت مسلمانان تأکید صورت گرفته تا جاییکه در حالت خوف و رویارویی با دشمن هم نباید نماز ترک گردد و با جماعت ادا گردد لذا در کتب فقه بابی مستقلی بنام (نماز خوف) گنجانیده شده است. حتی شخص بیمار نباید نماز را ترک کند اگر هیچ توان ایستادن ونشستن را ندارد با اشارۀ سر و بالاخره با اشاره چشم باید نماز را ادا کند، برخلاف دیگر عبادات که بخاطر اعذار شرعی ترک آن جایز بوده و قضای آن آورده می شود مانند روزۀ مسافر و مریض.

[/fusion_text] [fusion_builder_container backgroundcolor=”” backgroundimage=”” backgroundrepeat=”no-repeat” backgroundposition=”left top” backgroundattachment=”scroll” video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” bordersize=”0px” bordercolor=”” borderstyle=”” paddingtop=”20px” paddingbottom=”20px” paddingleft=”0px” paddingright=”0px” menu_anchor=”” equal_height_columns=”no” hundred_percent=”no” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_3″ last=”no” spacing=”yes” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” class=”” id=””][fusion_imageframe lightbox=”no” style_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”left” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”fade” animation_direction=”right” animation_speed=”0.5″ class=”” id=””] [/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”2_3″ last=”yes” spacing=”yes” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” class=”” id=””][fusion_text]ازاین رو پیغمبر بزرگ اسلام صلی الله علیه وسلم پدران را بر ادای نماز فرزندان و عادت دادن شان به رفتن به مساجد دستور داده که باید ایشان را در سن هفت سالگی به نماز امر کنند و در سن ده سالگی اگر تنبلی در ادای آن از ایشان دیده شد، باید سزا داده شوند.
پدری که به سر و وضع فرزندان خود اعم از خوراک و پوشاک و سایر ملذات دنیا رسیدگی می تواند ولی در ادای نماز فرزندان خود بی غوری نموده احساس مسولیت نمی کند در واقع خیانت بزرگی را در حق فرزندان خود مرتکب شده که جوابگوی آن در پیشگاه الله قهار خواهد بود، روزیکه فرزندانش از او فرار کنند و او از فرزندان خود![/fusion_text] [fusion_text]پدر دلسوز به دلبندت! بدان که یک یک فرزندانت رعیت توست و تو مسؤل اول و آخر ایشان در نزد الله متعال هستی. ببین که رسول اکرم صلی الله علیه وسلم به تو چه می فرماید:

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.7″ border=”1px” bordercolor=”” highlightposition=”right” content_alignment=”left” link=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_shape=”” button_type=”” buttoncolor=”” button=”” title=”” description=”” animation_type=”bounce” animation_direction=”right” animation_speed=”0.5″ class=”” id=””](هر بندۀ که الله متعال، مسئوليت رعيتي را به او بسپارد و او در نصيحت و خير خواهي آنان، کوتاهي كند، بوي بهشت به مشام اش نخواهد رسيد». صحیح بخاری (7150).[/fusion_tagline_box][fusion_text]اگر واقعا به بهشت و دوزخ و ثواب و عقاب الهی ایمان داری آیا راضی هستی که فرزندت در آتش دوزخ سرنگون گردد؟؟ آیا خیرخواهی دیگری غیر از مصالح اخروی فرزندان وجود دارد؟
از روزی نمی ترسی که فرزند بی نمازت که محکوم به دوزخ شده از گریبانت گرفته و بگوید: پدر! تو چرا راه نجات را بمن رهنمون نشدی؟! تو که می دانستی نماز برمن فرض است اما چرا بر من شفقت بیجا می ورزیدی، اما دریغا!

[/fusion_text] [fusion_builder_container backgroundcolor=”” backgroundimage=”” backgroundrepeat=”no-repeat” backgroundposition=”left top” backgroundattachment=”scroll” video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” bordersize=”0px” bordercolor=”” borderstyle=”” paddingtop=”20px” paddingbottom=”20px” paddingleft=”0px” paddingright=”0px” menu_anchor=”” equal_height_columns=”no” hundred_percent=”no” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_text]
پدر
© Ilyes Bouzid
[/fusion_text] [fusion_text]گمان نکن که رسیدگی به سر و وضع اولاد و آماده نمودن شرایط زندگی مرفه و تحصیل برایشان و …. به این معناست که تو مسؤلیتت را در قبال ایشان ادا کرده ای! نه، چنین نیست که تو گمان کرده ای.
هر نمازی که از فرزندانت ترک می شود بدان که باز گناه ایشان را تو حمل خواهی کرد. هر نمازی که از ایشان در حضور تو ترک می شود به این دلیل که فرزندم خسته و افسرده است و بعدا قضای آنرا می آورد، بدان که در حق وی ظلم و جفا و خیانت بزرگی کرده ای و عنقریب و عنقریب که از عمر تو هم چند روزی نمانده جوابگوی آن در نزد الله متعال خواهی بود.

[/fusion_text]

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید