راه های علاج و باطل کردنِ سحر

بخش 13 الی 18 سحر، جادو، تعویذ، کهانت، تنجیم و فال بینی

راه های علاج و باطل کردنِ سحر

راه های علاج و باطل کردنِ (سحرِ تفریق ):

یکی از بزرگترین خرافات و انحرافاتی که امروزه در جامعه ی ما رواج پیدا کرده و باعث شده تا انسان های فرصت طلب و شیطان صفت از جهالت و نادانی مردم سوء استفاده ی زیادی بکنند مسئله ی دعا نویسی و سحر است.

عده ای از دین فروشان، با کنار گذاشتن قرآن و سنت در خدمت شیطان و سپاه وی قرار گرفته اند  و برای به دست آوردن بضاعتِ ناچیِز دنیا شب و روز در تلاشند تا با نوشتن طلسم و تعویذات، مردم را در دام سحر گرفتار نمایند.

بدتر از آن اینکه، مردم برای ابطال این سحر و جادو مجدداً به سراغ همین انسانهای شیطان صفت مراجعه می کنند و آنها هم با نوشتن تعویذات و طلسم های شیطانی و توسل جستن به شیاطین و تقرب به آنها وگرفتن مقداری پول سحر و جادو را باطل می کنند و با این کار،دین و ایمان و مال مردم را به آتش می کشند.

در بخش های قبلی اشاره نمودم که، برای انجام سحر غالباً چنین است که جادوگر با شیطان اتفاق می کند که او کارهای شرک امیز و کفر آمیز انجام دهد  ودر ازای آن شیاطین و جن در خدمت وی باشند و غالباً این اتفاق با رئیس و بزرگان جن صورت می گیرد،و آن رئیس به افراد زیر دست خود امرمیکند که در خدمت آن ساحر باشند و اوامرش را گردن نهند.

علاج سحر تفریق در دو مرحله صورت میگیرد، که لازم میدانم در این بخش، مرحله ی اول را که بی نهایت مهم و ضروری است خدمت شما عزیزان پیشکش کنم:

۱- ﴿مرحله ی اولِ دفع، و علاجِ سحرِ تفریق﴾:

در مرحله ی نخست، این سیزده مورد خیلی مهم را بایستی به درجه ی اکمال برسانیم، ورنه، ممکن نیست به مرحله ی بعدی اقدام کنیم.

عملکرد وجب به وجبِ مرحله ی نخست برای نتیجه ی مثبتِ علاج و باطل کردن سحر، و جلوگیری از بازگشتِ دوباره ی جنِ شریر در خانه و جسم بیمار و مسحور، بی نهایت مهم است.

﴿موارد سیزده گانه ی مرحله ی اول﴾:

۱- نخست از همه، بیمار عقیده اش را به خالقش خالص سازد. از عقاید بی بنیاد، خرافات، شرکیات دوری کند.

مریض و یا مسحور باید این را بداند که مرض و شفا، همه از جانب الله تعالی است.

مسحور بر این عقیده باشد که شخصی که او را رقیه میکند، نه شفائی به دست اوست و نه هم بدون اذنِ الله تعالی به او فایده و یا زیان و ضرری رسانده میتواند.

راقی، فقط سببی برای باطل کردن سحر، و آوردن نظم اسلامی در خانواده و بیمار است.

چگونه جن را از بدن خارج کنیم

۲- مسحور و یا بیمار بایستی بابسم الله وضو بگیرد، و ازاعماق قلبش در مقابل کمی ها و کاستی هایش از بارگاه خالق منان طلب استغفار کند، و سپس برای رهائی از سحر و یا بیماری دعای خیر کند.

سپس با خالقش وعده کند که در عباداتش پابندی نشان داده، ایمانش را از شر نفس و شیاطین محافظت میکند.

۳-  در قدم بعدی، راقی و یا کسی که رقیه میکند، باید از محل بود وباش مسحور تفتیش جدی به عمل آوَرَد.

راقی باید اسباب دخولِ ملائکه را در آن خانه فراهم سازد تا ملائک و فرشتگان برای حفظ و نگهبانی اعضای خانواده، در آن خانه داخل شوند.

در خانه ای که سگ، تصاویر، مجسمه ها، آلات و اسباب موسیقی و لهو و لعب باشند، اصلاً ملائک محافظ، که از انسانها مراقبت میکنند، داخل نمیشوند.

همچنان ملائک از زنان و دختران نوجوانی که چادر نمیپوشند حیأ میکنند، و بخاطر رعایتِ حیأ در آن خانه داخل نمیشوند.

پس، چنین خانه ای که زنان، و دخترکانِ نوجوان حجاب و چادر نمیپوشند، از محافظتِ فرشتگان محروم اند، و در آن خانه هر نوع جنیات شریر به آسانی داخل شده، بدون هیچ نوع مقاومت و ترسی به اعمال شریر شان میپردازند.

حتی، در چنین خانه هائی،  جنیات شریر، ضرورت به احضار بخاطر سحر و جاو ندارند. بلکه جنیاتِ شریر و شیاطین بدون سحر و جادو، و بدون کدام ممانعتی در چنین خانه ای داخل شده، تمام اعضای خانواده را مس و اغوای میکنند.

این نکته خیلی مهم است، چون بعضی ها چنین میپندارند که سحر شده اند، در حالیکه عدم رعایت حجاب و موجودیت منکرات و عمل به منکرات در آن خانه، جنیات را با خوشحالی در آنجا استقبال نموده، با دخول جنیات شریر، شهوات، خواب های شهوانی، علاقه ی زیاد به موسیقی و منکرات در افکار اعضای آن خانواده، نقش میبندد.

۴- راقی با کمک مسحور و یا مریض تمام تصاویر، مجسمه ها، بت ها، شکل های مختلف انسانها و حیوانات و بقیه اشیائی که باعث منع دخول ملائکه ی محافظ در آن خانه میشود، را از آن خانه بردارد.

حتی، تصاویر فامیلی، تصاویر عروس و غیره را که بعضی مردم آن را نزد عکاس چاپ کرده در روی دیوار های شان نصب میکنند.

۵- اکثریت جنیات شریر و مشرک به بت ها و تندیس هائی که بشکل خدایان باطل شان است،سجده میکنند.

بعضی اسباب بازی و بازیچه ی اطفال مانند گُدی هائی که صورت های قبیح، حیوانات و چهره های شبیه به بت های هندو ها و بت پرستان را دارد، و نیز در آن تصاویر حیوانات و یک مجسمه ی حیوانات است، باعث حضور جنیات در خانه ها میشوند.

این حقیقت را اکثریت نمیدانند، و به آن بی اعتنأ اند، در حالیکه، اینها میتوانند شیاطین را درخانه های تان پذیرائی کنند.

تمام بازیچه های اطفالی را که چنین صورت هائی مشابه به بت ها، اصنام، و حیواناتی از قبیل سگ، خرس، گرگ، و….. غیره دارند، بایستی از خانه دور کرد.

۶- به تمام دخترکان نوجوان، و بقیه زنان در آن خانه توصیه کند تا بدون چادر و حجاب در خانه گشت و گذار نکنند، چون ملائکِ محافظ از سر های برهنه حیأ میکنند و داخل آن خانه یا اطاق نمیشوند.

 

۷- راقی و مسحور باید خانه را زیر و زبر کنند تا تمام تعویذات، طومار ها، و،حتی بعضی جنتری ها، جای نماز ها، چادر هائی را ساحران استفاده میکنند که در آن اشکال هندسی، رموز ها، شکلک ها، ارقام و کود هائی برای فراخواندن جنیات شریر درج است، را از خانه دور کرده، طومار ها، بند ها و تعویذ ها را باطل کنند.

 

۸- هر منکراتی که از قبیل کست ها و سی دی های موسیقی، ویا آلات موسیقی، فلم های منکر، ویاوسایل منکر دیگر از قبیل سگرت، نصوار، قیلون، و…. غیره در آن خانه باشد، باید از خانه بیرون و باطل شود، و رنه شیاطین دوباره به آن خانه بر میگردند.

۹- اگر بیمار یا مسحور (زن) باشد، بایستی حجاب کامل و یک چادر بزرگ را در بالای حجاب بپوشد و روبه قبله در مقابل راقی با حجاب و پرده ی کامل بنشیند.

۱۰- اگر بیمار یا مسحور، حجاب را در زندگی مراعات نمیکند، مو ها پاهایش را مانند غیر مسلمانان برهنه میکند، و ناخن هایش را مانند غیر مسلمانان میگذارد، راقی نباید چنین کسی را رقیه کند، چون نتیجه ای نمیدهد.

۱۱- اگر بیمار زن باشد، راقی نباید بدون موجودیت محرمش اورا رقیه کند.

۱۲- اگر مسحور و یا بیمار زن باشد، بدون محرمش کسی دیگری در آنجا نباید حضور داشته باشد.

۱۳- راقی و مسحور، هر دو با لفظ:

«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»

رقیه را آغاز کنند.

مرحله ی بعدی رقیه را در بخش بعدی، ان شاء الله، فجر فردا خدمت شما عزیزان تقدیم میکنم.

بخاطر داشته باشید که بدون مراعات قوانین مرحله ی اول که حاوی موارد فوق است، رقیه نتیجه ای نخواهد داد، و حتی جنی که در وجود مسحور و بیمار است، زیگنال خاصی را به جنیاتِ اطرافش چی در خانه و حویلی باشند، و یا در بیرون، روانه کرده، از آنها طلب کمک و استعانت میکند.
در آنصورت، کار دشوار شده، لشکر بزرگی از جنیات در داخل خانه ی مسحور شده، زندگی را دشوار میسازند.

رعایت آداب، اخلاق، حجاب، حیأ و دفع منکرات از خانه بی نهایت مهم است، و این مورد را بایستی جدی گرفت و تمام منکرات و اسباب پذیرائی و احضار جنیات را باید هرچی زود تر از خانه برداشت.

تلویزیون، رادیو، و دیگر آلاتی که در آن منکرات شنیده و دیده میشوند، یگانه مرکز توجه، و احضار جنیات درخانه است.

در چنین خانه ها و محل بودو باشی که منکرات در زندگی شبا روزی خلط است، هر قدری که راقی سعی کند، جن را طرد کند، جنیات شریر و شیاطین، برای ضرر رسانیدن به افراد آن خانه، دوباره در آن محل برمیگردد، و زمانی که فرد به تشناب، و یا بستر خواب، و یا برای تبدیلی لباسش اقدام کند، دوباره داخل جسمش شده، او را می آزارَد.

یک راقی پاک نفس و مسلمان از رقیه کردن بیمار و مسحور که در چنین جماعتی زندگی میکند ابأ میورزد، اما آنانی که بخاطر مشت پولی رقیه میکنند، فقط پول شما را میخواهند و بس، و باکی ندارند در مقال تلاوت چند آیه ای از قرآن پول شما را بگیرد.

عزیزان گرانقدر:

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

ادامـــه در صفحه بعدی

بخش چهاردهم

مرحله ی دوم علاجِ سحرِ تفریق:

در بخش قبلی مرحله ی اولِ علاج سحر تفریق را که در برگیرنده ی سیزده موردِ مقدماتی برای اجرای رقیه ی شرعی بود مطالعه کردیم.
در اخیر گفته آمدیم که:
با اجرای تمام موارد، راقی و مسحور، هر دو با لفظ:
«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»
رقیه را با موارد زیر آغاز کنند.
راقی دست راستش را بر سر مسحور و یا مریض بگذارد، و آیات زیر را باترتیل در گوش مسحور، قرائت کند.

۱- سوره ی مکمل فاتحه:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ (۱)
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (۲) الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ (۳) مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (۴) إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (۵) اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ (۶) صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ (۷)
۲- بعد از تلاوت سوره ی سوره ی فاتحه، با ترتیل، خشوع و خضوع، راقی، در حالیکه دست راستش را بر سرِ مریض گذاشته است، پنج آیه ی شروع سوره ی بقره را در گوش مسحور و یا بیمار تلاوت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
الم ﴿١﴾ ذَلِکَ الْکِتَابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ ﴿٢﴾ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ ﴿٤﴾ أُولَئِکَ عَلَى هُدًى مِنْ رَبِّهِمْ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿٥﴾
۳- بعد از آن آیه ی ۱۰۲ سوره ی بقره را از سه بار، یا ۷ بار، یا ۹ بار، یا ۱۲ بار، و یا ۲۱ بار در گوش مریض تلاوت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلا یَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ (۱۰۲)
۴- بعداً، آیه ی ۱۶۳ و ۱۶۴ سوره ی بقره را درگوش مریض در حالیکه دست راستش بر سرِ وی است با ترتیل و خشوع تلاوت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَإِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ ﴿١٦٣﴾ إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَاخْتِلافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْکِ الَّتِی تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِمَا یَنْفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ مَاءٍ فَأَحْیَا بِهِ الأرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِیهَا مِنْ کُلِّ دَابَّةٍ وَتَصْرِیفِ الرِّیَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَیْنَ السَّمَاءِ وَالأرْضِ لآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿١٦٤﴾
۵- بعداً، در حالیکه راقی هنوز دستش بر سر مریض است، آیه الکرسی را ازسه بار تا هفت بار، در گوش مریض به آواز بلند قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلا نَوْمٌ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلا بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلا بِمَا شَاءَ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ وَلا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾

۶- بعداً، دو آیاتِ اخیرِ سوره ی بقره را در گوش مسحور و یا بیمار قرائت کند:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ ﴿٢٨٥﴾ لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلا وُسْعَهَا لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ رَبَّنَا لا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلا تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلا تُحَمِّلْنَا مَا لا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿٢٨٦﴾

۷- به تعقیب آن، در همان حالتی که دست راستش را بر سرِ مسحور و یا بیمار گذاشته است، آیه های هژدهم و نزدهم سوره ی آل عمران را در گوش مریض خاشعانه قرائت کند:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَالْمَلائِکَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿١٨﴾ إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الإسْلامُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَمَنْ یَکْفُرْ بِآیَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ ﴿١٩﴾

۸- بعداً آیه های پنجاو چهارهم و پنجاو پنجم سوره ی اعراف در در گوش مریض و یا مسحور قرائت کند:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَالأمْرُ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿٥٤﴾ ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ﴿٥٥﴾ وَلا تُفْسِدُوا فِی الأرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَةَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ ﴿٥٦﴾
۹- بعد از آن آیه های صدو هفدهم الی صدو بیست دوم سوره ی اعراف را در گوش مریض قرائت کند و زمانی بالای لفظ (فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُون) رسید، این آیه را سه بار تکرار کند،
و زمانی بالای لفظ (وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِین) رسید، این آیه را از هفت الی بیست ویک بار، در گوش راست و چپ مریض یا مسحور قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَأَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ ﴿١١٧﴾ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿١١٨﴾ فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ ﴿١١٩﴾ وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ ﴿١٢٠﴾ قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿١٢١﴾ رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ ﴿١٢٢﴾
۱۰- بعداً آیه های ۸۱ و ۸۲ سوره ی یونس را در گوش مریض، و در حالیکه دست راستش بر سرِ مریض است قرائت کند، و زمانی بر لفظ (إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ) رسید، این لفظ را از هفت بار الی بیست و یک مرتبه تکرار کند.
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ ﴿٨١﴾ وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ﴿٨٢﴾
۱۱- بعداز آن آیه ی ۶۹ سوره ی طه را بار بار در گوش مسحور و یا بیمار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَى ﴿٦٩﴾
۱۲- بعد از آن، راقی چهار آیه ی اخیر سوره ی مؤمنون را در گوش مسحور و یا بیمار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثًا وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لا تُرْجَعُونَ ﴿١١٥﴾ فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ لا إِلَهَ إِلا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْکَرِیمِ ﴿١١٦﴾ وَمَنْ یَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لا بُرْهَانَ لَهُ بِهِ فَإِنَّمَا حِسَابُهُ عِنْدَ رَبِّهِ إِنَّهُ لا یُفْلِحُ الْکَافِرُونَ ﴿١١٧﴾ وَقُلْ رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنْتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ ﴿١١٨﴾
۱۳- به تعقیب آن، راقی، ده آیه ی اول سوره ی صافات را در گوش مسحور و یا مریض قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَالصَّافَّاتِ صَفًّا ﴿١﴾ فَالزَّاجِرَاتِ زَجْرًا ﴿٢﴾ فَالتَّالِیَاتِ ذِکْرًا ﴿٣﴾ إِنَّ إِلَهَکُمْ لَوَاحِدٌ ﴿٤﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا وَرَبُّ الْمَشَارِقِ ﴿٥﴾ إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ ﴿٦﴾ وَحِفْظًا مِنْ کُلِّ شَیْطَانٍ مَارِدٍ ﴿٧﴾ لا یَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلإ الأعْلَى وَیُقْذَفُونَ مِنْ کُلِّ جَانِبٍ ﴿٨﴾ دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ ﴿٩﴾ إِلا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ ﴿١٠﴾
۱۴- بعداً، راقس سوره ی احقاف را از آیه ی ۲۹ الی آیه ی ۳۳ در گوش مسحور قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
وَإِذْ صَرَفْنَا إِلَیْکَ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ یَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قَالُوا أَنْصِتُوا فَلَمَّا قُضِیَ وَلَّوْا إِلَى قَوْمِهِمْ مُنْذِرِینَ ﴿٢٩﴾ قَالُوا یَا قَوْمَنَا إِنَّا سَمِعْنَا کِتَابًا أُنْزِلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَى مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ وَإِلَى طَرِیقٍ مُسْتَقِیمٍ ﴿٣٠﴾ یَا قَوْمَنَا أَجِیبُوا دَاعِیَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ یَغْفِرْ لَکُمْ مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَیُجِرْکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ ﴿٣١﴾ وَمَنْ لا یُجِبْ دَاعِیَ اللَّهِ فَلَیْسَ بِمُعْجِزٍ فِی الأرْضِ وَلَیْسَ لَهُ مِنْ دُونِهِ أَولِیَاءُ أُولَئِکَ فِی ضَلالٍ مُبِینٍ ﴿٣٢﴾ أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ وَلَمْ یَعْیَ بِخَلْقِهِنَّ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ یُحْیِیَ الْمَوْتَى بَلَى إِنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿٣٣﴾
۱۵- سپس، راقی سوره ی رحمن را از آیه ی ۳۳ الی ۳۶ در گوش مسحور یا بیمار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلا بِسُلْطَانٍ ﴿٣٣﴾ فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ﴿٣٤﴾ یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلا تَنْتَصِرَانِ ﴿٣٥﴾ فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ﴿٣٦﴾ فَإِذَا انْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَکَانَتْ وَرْدَةً
۱۶- بعداً راقی چهار آیات اخیر سوره ی حشر را در گوش مسحور و یا بیمار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الأمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ ﴿٢١﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ ﴿٢٢﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ ﴿٢٣﴾ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الأسْمَاءُ الْحُسْنَى یُسَبِّحُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿٢٤﴾
۱۷- سپس راقی ۹ آیات اول سوره ی جن را در گوش مسحور قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
قُلْ أُوحِیَ إِلَیَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا ﴿١﴾ یَهْدِی إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَنْ نُشْرِکَ بِرَبِّنَا أَحَدًا ﴿٢﴾ وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلا وَلَدًا ﴿٣﴾ وَأَنَّهُ کَانَ یَقُولُ سَفِیهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا ﴿٤﴾ وَأَنَّا ظَنَنَّا أَنْ لَنْ تَقُولَ الإنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ کَذِبًا ﴿٥﴾ وَأَنَّهُ کَانَ رِجَالٌ مِنَ الإنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا ﴿٦﴾ وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا کَمَا ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ یَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا ﴿٧﴾ وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِیدًا وَشُهُبًا ﴿٨﴾ وَأَنَّا کُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَنْ یَسْتَمِعِ الآنَ یَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَصَدًا ﴿٩﴾
۱۸- به تعقیب آن، راقی، در همان حالی که دست راستش را بر سر مسحور و یا مریض گذاشته است سوره ی اخلاص را سه بار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾
۱۹- بعداً سوره ی فلق راسه بار قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿١﴾ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿٢﴾ وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿٣﴾ وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ ﴿٤﴾ وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿٥﴾
۲۰- در اخیر، راقی سوره ی ناس را سه بار در گوش مسحور و یا مریض قرائت کند:
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ»
﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١﴾  مَلِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾ إلَهِ النَّاسِ ﴿٣﴾ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤﴾ الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿٥﴾ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦﴾
این بود مرحله ی دومِ رقیه ی علاجِ سحر تفریق.
مرحله ی سوم علاج را ان شأالله، فجر فردا خدمت شما عزیزان تقدیم میدارم.
عزیزان گرانقدر:
لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.
ادامه در صفحه بعد

بخش پانزدهم

مرحله ی سوم  رقیه ی شرعی برای علاجِ سحرِ تفریق:

در بخش قبلی تمام آیات قرآن کریم راکه بایستی راقی بر مسحور ویا بیمار بخواند، یکایک شرح دادم.

و حال، دانستن آنچه در مرحله ی سومِ رقیه با قرائت آیات قرآن بر مریض رخ میدهد، خیلی مهم است:

حالاتی که بر مسحور و یا مریض وارد میشوند قرار ذیل است:

۱- مسحور بیهوش شده، حالتی همانند (مِرگی) بر او رخ میدهد. دستانش بی اختیار و سُست شده، آب از دهنش بیرون می آید، و جادوگر یا ساحر، جنِ شریری را که بر او گماشته است، از زبان مریض صحبت میکند.

در اینصورت راقی باید از جنی که از زبان مسحور صحبت میکند سوالات زیر را بپرسد:

۱- نامت چیست؟

۲- مسلمان هستی یا غیر مسلمان؟ اگر مسلمان نبود، بپرسد که دینش چیست؟

۳- بعضی جنیات شریر خیلی دروغگو هستند و در مورد مسلمان بودن شان دروغ میگویند. در اینصورت از جن بپرسد که رنگش چیست؟

معمولاً جن های مسلمان سفید و جن های کافر و غیر مسلمان سیاه هستند.

۴- اگر جن غیر مسلمان بود، او را به اسلام دعوت کند، و از او بخواهد که مسلمان شود و شهادت را جاری کند.

۵- اگر جن، مسلمان بود، او را تنبیه کند، آیات عذاب، گناهِ تسخیر جسم انسانها، آیات درد و عذاب جهنم و آیات حریق و سزای اعمال شان را بر او یادآوری و ترجمه کند.

بر راقی واجب است که جن کافر را به اسلام دعوت کند، و جن مسلمان را نصیحت کند.

راقی بایستی جن مسلمان را از اطاعت اوامر باطل و شرک آمیز جادوگر تنبیه کند، و بر او شرع مبین و عاقبتِ اطاعت از ابلیس را شرح دهد.

۶- از جن، محلِ جادو و سحر را بپرسد، اگر نام محلی را به ساحر گفت، فوراً کسی را آنجا بفرستد تا سحر را از آنجا برای باطل کردن نزدش بیاورد و یا آناً باطل کند.

طریقه ی باطل کردن سحر:

با دستکش سحر را از محل دفن شده بیرون کند، بعداً با آبی که در آن آیات رقیه دم شده باشد ( در بخش بعدی طریقه ی تهیه ی آب رقیه را مطالعه خواهیم کرد)  سحر را باز کرده با قرائتِ این دعا چندین مراتبه بر سحر دم کند:

﴿بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾

﴿بنام پروردگاری که با ذکرِ اسم او،تعالی هیچ چیزی در زمین و آسمان، بر من ضرری رسانیده نمیتواند، و او شنوایِ داناست﴾

این دعا را بر سحر بار بار دم کند و آن را حین خواندن این دعا، باز کند.

اگر در آن سوزن، پوست لیمو، موی سر، شانه، تار، و یا هر چیزی دیگری بود، هر یک را جداگانه بردارد و دعای فوق را در آن دم کرده، یکایک در آبِ رقیه شده بیاندازد تا باطل شود.

اگر تعویذ، طومار، ویا خط و کتابتی با سحر بود، آن را در حالیکه دعای فوق وردِ زبانش است، در داخل آبِ رقیه بیاندازد، و در داخل آب آن را ریز ریز و پارچه کند، قسمیکه مکملاً باطل شود.

یاد تان باشد که دعای فوق را حین باطل کردن، فراموش نکند.

۷- این را بخاطر داشته باشید که آیات رقیه که کلامِ پاک و مقدسِ الله سبحانه و تعالی و آیات قرآن کریم است، فشار زیادی بر جن می آورد، به حدی که جسمِ  جنیاتِ شریر، با تداوم قرائتِ آیات رقیه، آتش میگیرد، و اگر جن، بال داشته باشد ( جن های جنس عفریت) بال هایش به اذنِ الله سبحانه و تعالی، و با عظمت کلام مقدس، میسوزد، این امر باعث میشود تا جن صحبت کند.

اما، اکثریت جنیاتِ شریر دروغگو، کذاب، مکار و نیرنگ باز هستند، و بخاطر رهائی از آتشی که در اثر قرائت آیات قرآن بر آنها میرسد، میخواهند صحبت کنند، تا راقی را از خواندن قرآن باز دارند.

پس، نباید به تمام حرف های آنها باور کرد. الا، راقی های متجرب و متخصص که صد ها بیمار و مسحور را رقیه کرده اند، وخود شان زاهد و پرهیزگار هستند، میتوانند تشخیص دهند، در کدام حالت، کدام آیه رابر آنها قرائت کنند، تا رقیه مؤثر و کارگر افتد و جن حقیقت را بیان کند.

در جامعه ی ما راقی متجرب را سراغ ندارم، و بعضی هائی که رقیه میکنند، خود شان معنی و مفهوم رقیه را بلد نیستند.

حتی، لفظ رقیه که معنی (دم کردن) را میدهد، که اولین بار خودِ رسول کریم صلی الله علیه وسلم آن را بالای طفلی که او را جن زده بود انجام دادند، کسی نمیداند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رقیه (دم کردن) با قرآن و اذکار و دعاهای وارده از قرآن و سنت اجازه داده اند.

در مورد شفای بیماری‌های عضوی توسط رقیه، یا ( دم کردن ) با آیات قرآن کریم ، سخن بسیار است ولی به ذکر چند مثال بسنده می‌کنیم:

بعضی از بیماری‌های عضوی و یا جسمی توسط شیطان شدیدتر می‌شوند و علت این امر تسلط شیطان بر جریان خون است، چرا که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«همانا شیطان از مجرای خون در بدن انسان‌ها جریان می‌یابد» (متفق علیه)

الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿وَٱذۡکُرۡ عَبۡدَنَآ أَیُّوبَ إِذۡ نَادَىٰ رَبَّهُۥٓ أَنِّی مَسَّنِیَ ٱلشَّیۡطَٰنُ بِنُصۡبٖ وَعَذَابٍ﴾ [ص: ۴۱].

«(ای محمد!) و به خاطر بیاور (سرگذشت) بنده ما ایوب را، هنگامى که پروردگارش را خواند (و گفت: پروردگارا!) شیطان مرا به رنج و عذاب افگنده است».

گفته می‌شود که، ایوب علیه السلام دچار همه بیماری‌های جسمی و روحی شده بود و (نٌصٌب) به درد و رنج بیماری اشاره می‌کند،

همچنانکه (عذاب) جنبه ی روحی آن را بیان می‌نماید، و چون شیطان عامل این کار بود، ایوب علیه السلام دردها را به او نسبت می‌دهد، البته علاوه بر این، ادب در برابرِ الله سبحانه و تعالی نیز چنین اقتضائی دارد.

بعضی دین ستیزان که چند روزی طبابت خوانده اند بالای آیات قرآن و احادیث اعتراض کرده، جفنگ میگویند که:

﴿جن چگونه میتواند انسان را به این همه بیماری ها مبتلأ کند؟)

هر که قرآن و سنت را فراموش کند، شیاطین افکار شان را به چنین فتنه ای مبتلأ میکند، و این خودش یکی از علایم جن زدگی و موجودیت شیطان در رگ و خون چنین افراد دین ستیز و منکران سنت است.

۸- راقی از جن بپرسد که در این کار کسی از جنیات با اوشریک است، و یا اینکه تنها است؟

اگر جادوگر و یا ساحر جنیات متعددی را بکار گماشته بود، راقی، از جنی که از زبان مریض سخن میزند مطالبه کند تا جنیات دیگر را صدابزند تا آنها را نیز به اسلام دعوت کند.

۹- اگر جن نام شخصی را بگیرد که فلان شخص نزد جادوگر میرود و مسحور را سحر و جادو میکند، و از قبیل این سخن ها، مسحور و راقی نباید به گفته های جن باور کند، چون جنیات شریر میخواهند تحم نفاق و دشمنی را میان خانواده ها بپاشند، چون آنها فاسق و فاجر و خدمتگار جادوگر هستند.

الله سبحانه وتعالی میفرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات ۶)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.

ان شاء الله، فجرِ فردا، در مرحله ی چهارم رقیه ی شرعی برای علاج سحر وجن زدگی تفریق، در مورد تهیه ی آب رقیه ( آبی که در آن قرآن کریم دم شده باشد)، و باطل کردن سحر، و سحری که بر مسحور و یا مریض خورانده شده، و مریض را به درد های بطنی و دیگر حالات روانی و جن زدگی دچار کرده است، مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

پس، باما باشید، و مطالعه، فراگیری و بالاخره عملی کردن رقیه ی شرعی را بالای فرزندان و عزیزان خود، از این صفحه، از دست ندهید.

عزیزان گرانقدر:

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

ادامـــه در صفحه بعد

بخش شانزدهم

﴿مرحله ی چهارم رقیه ی شرعی برای علاج سحر وجن زدگی تفریق﴾:

﴿تهیه ی آب رقیه برای باطل کردن سحر، تعویذ، طومار، و غیره نشانه های جادو﴾
برای تهیه ی آب رقیه ( آبی که در آن قرآن کریم دم شده باشد)، و باطل کردن سحر، و سحری که بر آن نفخ شده و نیز سحری که بر مسحور توسط کسی که به جادوگر یا ساحر مراجعه نموده و آن را بر مریض خورانده است، راقی، یک مقدار آبِ کافی را در یک ظرف بزرگ و یا چند ظرف کوچک تهیه و این آیات مبارکه را از قرآن کریم، بر آن قرائت کند، طوری که حین قرائت آیات مبارکه، دهنش را بر ظرف آب نزدیک سازد:
۱- آیات ۱۱۲ الی ۱۱۷ سوره ی اعراف:
وَأَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ ﴿١١٧﴾
فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿١١٨﴾
فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ ﴿١١٩﴾
وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ ﴿١٢٠﴾
قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿١٢١﴾ رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ ﴿١٢٢﴾
۲- آیات ۸۱ الی ۸۲ سوره ی یونس:
فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ ﴿٨١﴾
وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ﴿٨٢﴾
۳- آیه ی ۶۹ سوره ی طه:
وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَى ﴿٦٩﴾
راقی از این آب میتواند در چندین مورد استفاده کند:
– اگر محل سحر، و سحر معلوم شد، سحر را در این آب میتواندباطل کند.
– اگر جن حین رقیه از زبان مسحور و یا بیمار شروع به سخن زدن نمود، از وی بپرسد که سحر بر مسحور خورانده و یا نوشانیده شده است یا خیر؟
سپس جن را هشدار بدهد که به اِذن الله سبحانه و تعالی، سحر را نابود میکند، و از او بخواهد تاجسم مسحور و یا بیمار را رها کند، و اگر کلمه ی شهادت را جاری کرد، بر دینش قائم بماند و از رسانیدن شرّ به بنی بشر خود داری کند.
دانستن آنچه خیلی ضرور است، این است که:
چون جنیات شریر کذاب و دروغگو هستند و بی اندازه دروغ میگویند، برای معلوم کردن دروغ های جن، از او بپرسد که سحر بر مسحور خورانده شده، و یا در محلی دفن شده است؟
اگر در جواب، جن در خوراندن سحر بر مسحور تأئید کرد، از بیمار بپرسد که از درد دل رنج میبرد یا خیر؟
اگر حقیقتاً، مسحور یا بیمار از درد دل رنج میبرد، شاید سحر بر وی خورانده شده باشد. بسا انسانهای ملعون اند که برای برآورده ساختن آرمان های شیطانی شان، از هیچ چیزی دریغ نمیکنند.
در آنصورت، بر علاوه ی آیات فوق، آیه ی ۱۰۴ سوره ی بقره را نیز بر آبِ رقیه دم کرده، بر مسحور و یا بیمار آن را بنوشاند.
آیه ی ۱۰۲ بقره:
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلا یَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ ﴿١٠٢﴾
راقی برای تأثیر بیشتر آیات قرآن، با گرامی داشت از طب نبوی صلی الله علیه وسلم،میتواند آیات رقیه را بر اشیای زیر قرائت کند:

۱- آب معمولی:

به اندازه ی کافی برای غسل نمودن با آن برای یک هفته، برای نوشیدن توسط مسحور و یا مریض، و برای باطل کردن سحر.

۲- آب زمزم:

-برای نوشیدن توسط مسحور و بیمار، جهتِ:
– شفأ از بیماری، مرض و سحر،
-تبرک جستن،
– ایجاد ترس در جن،
– تطهیر جهاز هاضمه ی مسحور از سحری که بر او خورانده شده.
عبد الله بن عباس رضی الله عنهما روایت می کند که رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:
« آب زمزم برای آن چیزی است که نوشیده شود، پس اگر برای طلب شفا ، آن را نوشیدی، خداوند به توشفا می بخشد، واگر برای سیر شدن نوشیدی؛ خداوند تو را سیر می گرداند، واگر برای رفع تشنگی نوشیدی؛ خداوند تشنگی تو را برطرف می سازد، آن گودال جبریل، ونوشیدنی خداوند برای حضرت اسماعیل است.  (حاکم در مستدرک (۱/۶۴۶) ودار قطنی در سنن(۲/۲۸۹)روایت کرده اند)
آب زمزم؛ آبی است که قلب مطهر مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم را با آن شستشو داده اند.
انس بن مالک رضی الله عنه می گوید:
رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم (در دوران کودکی) با کودکان مشغول بازی بود، جبریل علیه السلام آمد، او را گرفت وخواباند، سپس سینه اش را شکافت….آنگاه آن را با آب زمزم؛ در تشت طلایی شستشو داد…. (رواه مسلم)
همچنین در واقعه ی اسراء ومعراج؛ قلب پاک رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم با آب زمزم شستشو داده شده است.
در حدیث مبارکه آمده است :
«…جبریل آمد، آنگاه سینه ام را شکافت، سپس با آب زمزم شست…» (رواه بخاری)
رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم آب دهان مبارکشان را در آن انداخته اند، وبه برکت آن افزوده شده است.
عبدالله بن عباس می گوید:
« رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم کنار چاه زمزم تشریف آوردند، پس دلو آبی را برای ایشان کشیدیم، نوشیدند، سپس در آن آب دهان انداختند، آنگاه ما آن آب را چاه زمزم ریختیم….» (رواه احمد (۱/۳۷۲))
در روایت دیگر آمده است که:
«آنگاه نوشیدند ومضمضه کردند، سپس آب دهان خود را در دلو انداختند، آنگاه دستور دادند آن را درون چاه بریزند»  ﴿به روایت معجم کبیر طبرانی (۱۰۹۷۲) ونصب الرایه(۳/۹۹) ﴾

۳- سیاه دانه:

برای صرف آن، بعد از رقیه برای یک هفته،  یا بیشتر از آن.
در مورد اعجاز سیاه دانه احادیث متعددی از رسول کریم صلی الله علیه وسلم آمده است، اما در اینجا با ذکر این حدیث به اهمیت سیاه دانه اشاره ای میکنم:
﴿فی الحبّة السّوداء شفاء من کلّ داء إلّا السّام﴾ (رواه بخاری)
﴿در سیاه دانه شفا بخشی در برابر هر بیماری نهفته است جز مرگ. ﴾

۴- عسل خالص:

برای تهیه نمودن شربت، با آب رقیه شده و مقداری از سیاه دانه.
بعد از آزمایشهای طولانی داکتر Glenys Round متخصص بیماری های سرطانی دریافت که عسل تأثیر شگفت آوری در درمان سرطان دارد. او می گوید ما در درمان سرطان پوست، از عسل استفاده می کنیم زیرا به داخل پوست نفوذ کرده و بیماری را به گونه ای درمان می کند که بهترین داروها نیز نمی توانند این کار را بکنند.
به همین دلیل است که دانشمندان از نیروی پنهان موجود در عسل در تعجبند که چطور می‌تواند بیماریهای صعب العلاج را درمان کند. و از خویش می‌پرسند: درمان چگونه صورت می پذیرد؟
عسل درون سلول های بدن ما چه کاری انجام می دهد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و آن را کارآمد تر می سازد؟…. چه اتفاقی می افتد؟ این چیزی است قرآن از آن سخن می گوید.
الله سبحانه و تعالی در مورد عسل میفرماید:
وَأَوْحَىٰ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ (۶۸) ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (۶۹)
و پروردگار تو به زنبور عسل «وحی» (و الهام غریزی) نمود که: «از کوه‌ها و درختان و داربستهایی که مردم می‌سازند، خانه‌هایی برگزین! سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راه‌هایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، براحتی بپیما! «از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج می‌شود که در آن، شفا برای مردم است؛ به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیّتی که می‌اندیشند.

۵- خُرمای (عجوة المدينة):

روزانه بعد از ادای نماز فجر، با اخلاص کامل هفت دانه خرمای عجوة را بخورد.
رسول کریم صلی الله علیه وسلم در مورد (عجوة المدينة) فرمودند:
مَنْ اصْطَبَحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتِ عَجْوَهٍ لَمْ یَضُرَّهُ ذَلِکَ الْیَوْمَ سَمٌّ وَلَا سِحْرٌ (رواه مسلم)
کسی که هر روز صبح، هفت عدد خرمای عجوه (نوعی از خرمای مدینه) بخورد، در آن روز، زهر و جادو به او ضرری نمی رساند.
‏ثابت است که رسول کریم صلى الله علیه وسلم خرما را با مسکه، با نان و گاهی هم به تنهائی صرف میکردند.‏
تأثیرات تطهیری آب رقیه، تبرکِ آب زمزم، اعجازِ سیاه دانه و عسل در احادیث گرانبهای حضرت رسول کریم و طب نبوی صلی الله علیه وسلم مشهود است.
در بعضی حالات جن، با اولین رقیه و قبول کردن اسلام، از وجود مسحور و یا بیمار خارج میشود، اما، اکثراً جن شریر، از اطاعت شیطانی که به تقاضای جادوگر یا ساحر، او را در بدن مسحور وظیفه داده است، سر باز نمیزند.
در چنین حالات، (جنِ شریر یا شیطان) خودش را در جسم بیمار پنهان میکند، و حرف نمیزند.
و نیز بعضی از شیاطین و جنیات شریر، چون بمدت طولانی در جسم مسحور هستند، گُنگ و لال شده، از سخن زدن محروم میشوند.
در این صورت، بیمار یا مسحور، بعد از تکمیل کردن رقیه مورارد زیر را برای یک هفته عملی کند:
۱- با آب رقیه هر روز غسل کند،
۲- روزانه، بعد از ادای خاشعانه ی نماز فجر و طلب دعا، استغفار و شفأ از الله سبحانه و تعالی، آب زمزم را که راقی بر آن رقیه خوانده است، با لیمو و یک قاشق سیاه دانه با (بسم الله) صرف کند.
و بعد از یک هفته دوباره آیات رقیه بر وی تلاوت شود تا بر جنی که قبلاً در او ترس، رعب و خوف، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، و اعجاز قرآن و سنت، ایجاد شده است، اسلام عرض شده، کلمه ی شهادت را جاری کند.
در مورد جاری کردن کلمه ی شهادت و یا ابأ ورزیدن جن شریر از اسلام آوردن، ان شاء الله تعالی در مرحله ی پنجم رقیه ی شرعی، فجر روز دوشنبه بحث خواهیم کرد.
پس، با ما باشید و نحوه ی رقیه کردن و یا دم کردن با آیات قرآن را از این صفحه برای تطهیر بیوت، قلب ها، و حفظ خودتان و خانواده ی تان از شرّ شرارت کنندگان انسی و جنی، فرا گیرید.
عزیزان گرانقدر:
لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.
ا.ج.ع
ادامـــه در صفحه بعد

بخش هفدهم

﴿دعوت کردن جن به اسلام﴾!

بعد از ختم موفقانه ی مراحل اول تا چهار، حال موقع دعوت دادن جن به اسلام است.
در مراحل گذشته، تفصیلات صحبت با جنی که در جسم مسحور داخل شده، را بحث کردیم. حال، بایستی جن را به اسلام دعوت کنیم:
از جن باید پرسید که سیاه، ویا کدام رنگ تاریکِ دیگر است و یا نه؟
جن های مسلمان رنگ سفید و جن های کافر رنگ سیاه و تاریک دارند، و این به راقی کمک میکند تا با جن از راه دعوت و نرمش آغاز کند، چون تمام موارد رقیه، نتیجه ی مثبتی خواهد داد. چون جن های شریر، بی نهایت شقی و ظالم بوده، مریض را اذیت میکنند، اما بمجردی که کلمه را از صدق دل جاری کنند و مسلمان شوند، از بودن شان در جسم انسان رنج برده، خودشان، بارضایت خود میخواهند خارج شوند.
اگر جن، نظر به خواهش جادوگر، و امرِ آمر جنیات و یا کلانِ لشکر شان، از طریق سحرِ ساحر داخل جسم انسان شده باشد، خارج شدن آن از جسم با اسلام آوردنش آسان میشود، ولی، اگر شخص سحر شده باشد، (سفیه) یاسر قبیله و بزرگ جنیات، جن دیگری را بر مسحور میگذارد.
سر قبیله ی شیاطین، به جن ویا شیطانی که امر سحر و اذیت انسانها به او داده میشود، اخطار و هُشدار میدهد که در صورت سر باز زدن از اوامرش اورا خواهد کشت و در بسا حالات، اعضای خانواده ی او را به مرگ تهدید میکند.
در بعضی حالات، شیاطین سفیه، از جنیات مسلمان برای برآورده ساختن امور شیطانی شان استفاده میکنند.
اکثراً جنیات مسلمان را، جنیات کافر یا شیاطین طوری به این کارمیگمارند که همسر، ویا یکی از اعضای خانواده اش را اغوای کرده، او را می ربایند، و جن مسلمان را به امور شیطانی شان میگمارد.
در بعضی حالات، جن مسلمان به سخن زدن آغاز نموده، آیات قرآن را تائید میکند، و از مسلمان بودنش شهادت میدهد، اما جنیات کافر و شیاطین از قرآن و آذان نفرت شان را به مظاهره کشیده، شدیداً عکس العمل نشان میدهند.
در آنصورت، آیات رقیه، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، جسم آنها را میسوزاند، و دردِ سوختگی بدن آنها باعث میشود تا به طغیان آمده، عکس العمل شدید فزیکی از خود نشان دهند.
اگر راقی از صبر و حوصله کارگیرد، و به خواندن و قرائت آیات رقیه، بصدای بلند ادامه دهد، جن شریر به ستوه آمده، تهدید سفیه ی شان را نادیده گرفته، به نصیحت و وعظ گوش فرامیدهد.
این، بهترین فرصت برای دعوت جن شریر به اسلام است. راقی بایستی از تاکتیک های روانشانسی استفاده کند، و بعد از قرائتِ آیاتِ سرزنش، و عذاب ؛ آیاتِ رحمت، بخشش، نعمت، مغفرت و زندگی ابدی را در آخرت؛ به جن شرح دهد.
آن وقت، جن را به اسلام دعوت کند، و از او بخواهد تا انگشت شهادتش را بالا کرده، کلمه ی شهادت را جاری کند.
بعد از آن، از وی بپرسد که (کدام رنگ است) یا کدام رنگ دارد، اگر هنوز هم رنگش سیاه و تاریک بود، بداند که او مسلمان نشده است و با منافقت میخواهد، وقتِ راقی راباصحبت کردن حیف کند واز قرائت آیات رقیه و سوختن جلوگیری کند.
در آنصورت، راقی دوباره اسلام را بر وی عرضه کند، و بر او کلمه ی شهادت را جاری سازد. اگر نکرد، برای بار سوم او را به اسلام دعوت کند، و از اوبخواهد تا از اعمال شریر و نفاق برانگیزش دست بردارد.
اگر جن، خیلی شریر و ظالم بود، و نمیخواست مسلمان شود، از او بخواهد تا از جسم شخص خارج شود، و برایش هشدار دهد که در صورت خارج نشدن او از جسم مسحور، به اذن الله سبحانه و تعالی وبا قرائت آیات رقیه، بدن و جسمش خواهد سوخت.
در بسا حالات، جن شریر (شیطان) بی نهایت شقی و ظالم بوده، دست از سر بیمار و یا مسحور بر نمیدارد، در آنصورت، راقی با او صحبت نکند و به خواندن و قرائت آیات رقیه، به صدای بلند، ادامه دهد، تا آن وقت بخواند که مریض، از حساسیت و عکس العمل در مقابل آذان و آیات رقیه باز مانده، حالتش بشکل معمولی و عادی برگردد.
این حالت را میتوان به دو گونه ترجمانی کرد:
۱- جسمِ شیطان و یا جن شریر، با قرائت قرآن و آیات رقیه، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، آتش گرفته، نابود شده است.
۲- جن شریر و یا شیطان، از جسم مسحور خارج شده است، و در جائی پنهان شده، و یا ساحه را ترک کرده، ولی بعد از مدتی، برمیگردد.
در آنصورت، راقی، بایستی سه تا چهار روز بعد، مریض را دوباره رقیه کند، و ببیند که حالات وی با خواندن آیات رقیه بر وی و آذان در گوش راست و چپش تغییر میکند، ویا خیر؟
اگر بیمار حساسیت و عکس العملی نشان نداد، از او بخواهد تا آیات رقیه را پنج وقت، بشنود و بعد از یک هفته، او را برای رقیه کردن بخواهد.
سپس، سوره های ذیل را به بیمار تجویز کند تا آن را به آواز بلند، در خانه، روز سه مرتبه برای سه هفته یا ۲۱ روز قرائت کند.
در بعضی حالات شیطان، بالایش خواب می آورد و او را از خواندن قرآن منصرف میکند، در آنصورت این سوره ها را در کست و یا سی دی تهیه و برایش بدهد تا آن را روز سه بار بشنود:
۱- سوره ی صافات.
۲- سوره ی یس.
۳- سوره ی دخان.
۴- سوره ی جن.
بیاد داشته باشید که بیمار یا مسحور چهار سوره ی فوق را برای سه هفته، روزانه سه مرتبه به آواز بلند قرآت کند، و اگر قرآن خواندن بلد نیست، بایستی آن را بشنود.
ان شاء الله، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، صحت یاب شده، جنیات از او فرار میکنند.
اگر بعد از سه هفته، حالاتش خوب نشد، به مدت آن اضافه نموده، از سه هفته، بیشتر آن را بشنود و یا قرائت کند، در آنصورت، هیچ قدرتی، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، نمیتواند او را اذیت کند، بشرطیکه نماز هایش را در وقتش، ادا کند، از منکرات توبه کند، از گناهان پرهیز و توبه کند، و انسان نیک و پابند اوامر الهی باشد.
موضوع مهم دیگری را که باید دانست، این است که:
در بعضی موارد، بالای بیمار حین رقیه، حمله ی مِرگی آمده، سردردی شدیدی احساس میکند.
درآنصورت به مرحله ی ششم مراجعه باید کرد، که ان شاء الله در بخش بعدی، در مورد بحث خواهیم کرد.
پس، با ما باشید و مطالعه ی بخش ششم را فجر فردا از این صفحه فراموش نکنید!
عزیزان گرانقدر:
لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.
ادامـــه در صفحه بعدی
 

بخش هژدهم

﴿مرحله ی ششم رقیه ی شرعی برای علاج سحر وجن زدگی تفریق﴾:

در مرحله ی قبلی خواندیم که اگر بالای بیمار یا مسروح حمله ی مِرگی آمد، مواردی را که در حالت اول، قبلاً برای بیمار تجویز شده بود بایستی دوباره برمریض رقیه و دم کرد.
در بعضی حالات بیمار به چندین رقیه ضرورت داشته، و هر بار، با رقیه، صحت مریض کم کم بهبود یافته، با تداوم اعمال نیک و عبادات، ان شاء الله، مریض شفا می یابد.
اما این را بخاطر باید داشت که ادای نماز در جماعت، نیت روزه در روز های دوشنبه، پنجشنبه، و ایام بیض ( ۱۳-۱۴-۱۵) هر ماه هجری، دوری از موسیقی و لهو ولعب، دوری از منکرات و حریص بودن بر عبادات شبانه و تهجد، برای بیمار خیلی کمک میکند.
اگر مریض، مِرگی نداشت، و صرف، از سردردی رنج میبرد، در آنصورت، آیت الکرسی را مکرراً، از هفت الی ۲۱ بار در یک سی دی برایش تهیه کرده، برای یک ماه کامل، هر روز سه وقت آن را بشنود، تا جن شریر مجبور به ترک جسم وی شود.
در صورتی که جن خیلی شقی باشد و در اثر سحر بداخل جسم بیمار یا مسحور داخل شده باشد، خارج شدن جن وقت بیشتر و سعی و تلاش مزیدی میخواهد.
در آنصورت به موارد زیر اقدام کرده، بنام الله سبحانه و تعالی:
۱- در یک سی دی سوره ی صافات را یک مرتبه، و آیت الکرسی را از هفت الی ۲۱ مرتبه ریکارد، و روزانه، سه مرتبه، در اوقات مختلف آن را بشنود.
۲- مریض نماز هایش را در جماعت ادأ کند.
۳- بیمار، بعد از نماز فجر، ه روز، برای یک ماه، صد بار لا إلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، لَهُ المُلْكُ ؛ وَلَهُ الحَمْدُ ، وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ، را ذکر کند.
قابل ذکر است که در ده روز اول، سردردی بیمار برای مدتی زیاد شده، ولی اگر بیمار مقاومت کند، و به اذکار و عباداتش ادامه دهد، در اخیر ماه،سردردی اش، به اذن الله سبحانه و تعالی متوقف میشود.
۴- بعد از یک ماه، مریض دوباره رقیه شود.
بعد از ختم علاج یکماهه دو حالت ممکن است بمریض رخ هد.

حالت اول:

ان شاء الله، به اذن الله سبحانه و تعالی، تمام پریشانی های بیمار رفع شده، سحر به قدرت الهی از بین میرود و باطل میشود.

حالت دوم:

نظر به نوعیت سحر و امور شیطانی ساحر، و تازه کردن سحر توسط جادوگر با مراجعه کردنِ کسی که بیمار را سحر کرده، نزد وی، حالت مریض بدتر شده، سردردی و اثرات سحر در اوبیشتر نمایان میشود.
در این حالت، مریض را بایستی دوباره رقیه کرد، که در آن وضیعتی، جن دوباره به سخن زدن آغاز کرده، مرگی و حالات تشنج و سردردی بر مریض عاید میگردد، که احسن است، رقیه و دم نیز بار بار بر مریض تازه گردد.
۷- ﴿مرحله ی هفتم، بعد از علاج﴾:
اگر بیمار به اذن الله سبحانه و تعالی صحت یاب شد، راقی بایستی شکر اوتعالی را بجا آورد، و چنین نباشد که او را تکبر و غرور پیش آمده، آنچه الله تعالی بر وی عنایت فرموده، برباد دهد.
یک راقی مؤمن و متقی مؤفقتیش را صرف و صرف توفیق الهی بشمارد.
بیمار نیز شکر الله تعالی را بجا آورد و دعا کند تا دوباره بر این مصیبت دچار نشود.
در بسا حالات، خوف این میرود که جن شریر دیگری در جسم بیمار، داخل شود، و این بار بر دو دلیل جن متواند او را اذیت کند:
۱- اینکه بیمار گناهی را مرتکب شده، بر ارتکاب آن حریص باشد، و عباداتش را درست ادا نکرده، تقوایش را کم کم به باد نسیان، از دست دهد.
۲- و یا اینکه، شخصی که او را جادو کرده، خبر شود که او تحت معالجه ورقیه است و از صحت یابی وی خبر شود. در آنصورت، چنین اشخاص بدبخت و رذیل، دوباره نزد ساحر و جادوگر رفته، از او طلب سحرِ دوباره را بر شخص میکنند.

در آنصورت، بیمار نباید کسی را از معالجه و باطل کردن  سحر خبر کند، و در حین حال، بر امور زیر پابندی کامل داشته باشد:

  1. ۱- پابندی بر نماز جماعت.
  2. ۲- ترک شنیدن و دیدن موسیقی و منکرات.
  3. ۳- قبل از انجام ادای هر کاری باید ( بسم الله ) بگوید.
  4. ۴- بعد از نماز فجر، روزانه صد مرتبه این ذکر را بخواند:
    ﴿لا إلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، لَهُ المُلْكُ ؛ وَلَهُ الحَمْدُ ، وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ﴾
  5. ۵- بر تلاوت قرآن، روزانه پابندی خاصی داشته باشد، و اگر تلاوت بلد نیست، ضرور، آن را هر روز بشنود.
  6. ۶- با اشخاص نیک، مؤمن، نماز گذار، متقی و خداترس دوستی و رفت و آمد کند.
  7. ۷- قبل از رفتن به بستر خواب وضو بگیرد و آیت الکرسی را سه بار بخواند و بر خود دم کند.
  8. ۸- بر اذکار صبح و شام خیلی پاپندی داشته باشد.
دلیل دخول جن

چند نکته ی خیلی ضروری را بایستی در مورد داخل شدن جن بدانید و آن اینکه، جن، نظر به چند دلیل داحل انسان میشود:

  1. ۱- در هنگام ارتکاب گناه.
  2. ۲- در هنگام جماع با همسر ( زمانی که اذکارجماع خوانده نشود)
  3. ۳- در هنگام خوردن غذا (اگر بدون ذکر اسمِ الله تعالی غذا صرف شود)
  4. ۴- در هنگام ترس (زمانی که انسان از چیزی بترسد).
  5. ۵- زمانی که انسان از یاد الله تعالی غافل شود. زیاد بخندد.
  6. ۶- زمانی که انسان زیاد غصه کند و جگرخون شود.
  7. ۷- زمانی که انسان خیلی غضب شود و اعصاب خرابی کند.
  8. ۸- و بد ترین حالت، زمانی است که انسان شهوتش را از طروق حرام فرونشاند که این، بدترین حالت جن زدگی است، به حدی که بیمار حافظه اش را از دست میدهد، و یا کند ذهن، غبی و احمق میشود، و هر قدری که درس و یا کتابی را مطالعه میکند، به فکرش نمی نشیند.

این حالت جن زدگی در حالات زیر در فرد صورت میگیرد:

۱- زمانی که خود ارضائی و استمنا را با بی حیایی انجام میدهد.
۲- هنگام مشاهده ی فلم های مستهجن و منکر.
۳- هنگام خلوت کردن با نامحرم، چت و چت بازی با جنس مخالف از طریق تیلفون و…..غیره.
۴- هنگام برهنه شدنِ دختران و پسران جوان، و مجرد در بستر، بدون عذر شرعی.
۵- هنگام دست زدن به اندام، برای تحریک شهوت.
شیاطین، دفعتاً داخل جسم انسانها نمی شود، بلکه، آنها برای یک فرصت مناسب در خانه، محل کار، تشناب ها، حمام ها، و…. دیگر اماکن، منتظر فرد میماند تا با مساعد شدن شرایط فوق، داخل جسم انسان شود.
و این یک خوشبختی خاصی برای جنیات شریر است که با شرایط خاصی، همچون غضب، غصه، قهر، خشم، شهوت، برهنگی و عدم رعایت آداب اسلامی و بی حیائی، داخل جسم انسان شوند.
اما جنیاتی که در اثر سحر داخل وجود انسان میشوند، منتظر چهار حالتِ خوف، غضب، غفلت، و شهوت هستند، و در این چهار حالت داخل وجود انسانها میشوند.
جن، حتی میتواند در وقت وضو گرفتن داخل بدن انسان شود، اما، اگر مسلمان با بسم الله وضویش را آغاز کند، و ذکر اسم الله در زبانش باشد، شیاطین نمیتوانند به جسم انسان داخل شود، و به امر الله تعالی  نمیتوانند بدن انسان را ببینند.
عزیزان گرانقدر:
لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.
خروج از نسخه موبایل